torsdag 3 februari 2011

Day 01 – Best book you read last year

Hakar på den eminenta idén från Bokhora om ett inlägg/dag med ett tema per dag. Säkert är att jag kommer gå bet på att få in ett inlägg per dag, men vi kör så får vi se vad det blir...

Bästa boken förra året? Frågan är lite svår, jag är riktigt dålig på att minnas vilken bok jag läste när och har riktigt, riktigt svår minnas böckerna under våren förra året. Men, men denna lilla reservation, utropar jag ändå en vinnare - Alice Munro och novellsamlingen Nära hem. Dessa små, till synes ganska anspråkslösa berättelser gjorde mig oerhört imponerad och var en riktigt, riktigt stor läsupplevelse. En sådan man plöjer sig genom 10 halvdana böcker bara för att få vara med om. Läs, läs, läs, ni som ännu inte haft lyckan att hitta Alice Munro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar